Vertaaldienst van Canadese overheid kiest voor taalservices op maat van SDL

SDL combineert SDL MultiTrans en SDL Trados Studio en levert zo een compleet platform voor taalservices met een geautomatiseerde workflow en uniforme terminologie

SDL (LSE: SDL), een wereldwijde marktleider op het gebied van contentcreatie, -vertaling en -levering, heeft bekendgemaakt dat het bedrijf taalservices op maat gaat leveren aan het Translation Bureau, de officiële vertaaldienst van de Canadese overheid. Dankzij een combinatie van twee van de leidende oplossingen van SDL, SDL MultiTrans en SDL Trados Studio, heeft het Translation Bureau voortaan toegang tot een ongeëvenaarde functieset op één veilig platform, waarop workflows, projecten en bestanden kunnen worden beheerd.

Het Translation Bureau levert vertaal-, tolk- en terminologiediensten aan federale afdelingen en organisaties, en ook aan het Canadese parlement en de senaat. De vertaaldienst speelt dus een cruciale rol binnen de Canadese overheid. Het Translation Bureau vertaalt elk jaar ruim 350 miljoen woorden en levert jaarlijks bovendien bijna 7000 tolkdagen. Daarnaast verzorgt de dienst het beheer van Termium Plus®, een terminologiedatabase met meer dan 1,4 miljoen records. Elke dag wordt er vanuit ruim 220 landen 100.000 keer gezocht in deze database, ofwel zo'n drie miljoen keer per maand.

Het Translation Bureau wilde het beheersysteem dat ze gebruikten voor hun taaldiensten upgraden om aan de eisen van vandaag en de toekomst te voldoen. De dienst was op zoek naar een sterk beveiligde en toonaangevende oplossing, waarmee ze hun taaldiensten en -processen op een geïntegreerde manier konden beheren en inrichten. Ook moest de oplossing zonder problemen kunnen omgaan met duizenden gebruikers tegelijk, zonder dat dit invloed had op de prestaties.

SDL is de ontwikkelaar van twee van de krachtigste tools uit de vertaalbranche, SDL MultiTrans en SDL Trados Studio. Door deze twee tools te combineren levert SDL het Translation Bureau een intelligent en gecentraliseerd webplatform. Het platform biedt geautomatiseerde vertaalworkflows, interactieve online bewerkingsmogelijkheden en uniforme terminologie dankzij slim gebruik van vertaalgeheugens. Kortom, de oplossing van SDL voldeed aan alle eisen van het Translation Bureau.

De kern van de oplossing wordt gevormd door SDL MultiTrans. Deze tool beschikt niet alleen over uitgebreide mogelijkheden voor rapportages, projectmanagement en gecentraliseerde vertaalgeheugens, maar heeft ook een workflowengine die alle bedrijfsbeheerfuncties aanvult. De vertaalomgeving van SDL MultiTrans heeft een ongeëvenaarde beveiliging en voldoet aan alle wet- en regelgeving, onder meer op het gebied van gegevensbescherming. Het Translation Bureau heeft zo volledige controle over hun contentlevenscyclus en de beschikking over een complete audittrail.

"Het Translation Bureau krijgt van ons een geavanceerde oplossing op maat. Projectmanagers hebben complete controle over hun vertaalprojecten en werken met een veilige, gebruiksvriendelijke interface die taken kan automatiseren. Zo kunnen ze hun projecten efficiënter managen, in de geruststellende wetenschap dat ze voldoen aan de strengste veiligheidsnormen", aldus Christophe Djaouani, SVP Regulated Industries van SDL. "Nu kan het Translation Bureau veel beter inspringen op de eisen van de vele belanghebbenden waar ze mee te maken hebben."

De oplossing biedt niet alleen integratie met SDL Trados Studio, maar geeft het Translation Bureau ook toegang tot een ecosysteem van meer dan veertig connectors voor veelgebruikte externe systemen en technologieën, onder meer op het gebied van machinevertaling, CMS, CRM, PIM, WCMS en nog veel meer. Bovendien biedt de oplossing toegang tot Neural Machine Translation (NMT) van SDL, waarmee het Translation Bureau snel kan beschikken over hoogwaardige vertalingen in een beveiligde omgeving.

Over het Translation Bureau van de Canadese overheid

Lees meer over de services die het Translation Bureau levert en hoe deze dienst mensen uit de hele wereld helpt.

Over SDL MultiTrans

De toonaangevende translation management-systemen van SDL zijn geschikt voor complexe contentomgevingen.