SDL gaat een partnerschap aan met PFU Technical Communications om de levering van technische documentatie aan een internationale doelgroep te vereenvoudigen

SDL heeft vandaag een partnerschap met PFU Technical Communications Limited aangekondigd.

SDL (LSE: SDL), een van de marktleiders op het gebied van contentmanagement, vertaaloplossingen en digitale experiences op internationaal niveau, heeft vandaag bekendgemaakt een partnerschap aan te gaan met PFU Technical Communications Limited. Samen gaan ze oplossingen ontwikkelen die bedrijven helpen de uitdagingen te overwinnen van het opstellen, beheren en leveren van technische documentatie in meerdere talen.

Het Japanse bedrijf PFU Technical Communications ontwikkelt handleidingen en biedt een allesomvattend servicepakket, van het opstellen tot het vertalen van content. Hierbij wordt de nieuwste technologie voor het schrijven van technische documentatie toegepast. Op basis van Darwin Information Typing Architecture (DITA) stelt het bedrijf handleidingen en documentatie op voor internationaal opererende bedrijven. Deze heldere teksten zijn eenvoudig doorzoekbaar en helpen klanten begrijpen hoe producten werken. DITA is een op XML-gebaseerde open standaard voor het structureren, ontwikkelen, beheren en publiceren van technische content in verschillende talen en indelingen.

Door de geavanceerde DITA- en XML-technologieën van PFU Technical Communications te combineren met SDL Tridion Docs, een DITA-gebaseerde oplossing voor het beheer van gestructureerde content, maken we het eenvoudiger om op grote schaal gedetailleerde productcontent en technische documentatie op te stellen, te beheren en te distribueren. Dit doen we door auteurs een gestructureerde en op componenten gebaseerde aanpak te bieden voor het opstellen van content. Ze kunnen een of meerdere stukjes content eenvoudig aanpassen en via meerdere kanalen aanbieden. Zonder een dergelijke tool kan dit een grote uitdaging zijn, want elk stukje content moet dan handmatig worden bijgewerkt.

"We leveren al jaren DITA- en XML-gebaseerde services aan enkele van de grootste bedrijven ter wereld. We schrijven teksten, geven advies en leveren informatiearchitecturen", aldus Hiroyuki Yoshida, Corporate Vice President bij PFU Technical Communications. "Onze teams bestaan uit een projectmanager, schrijver, vertaler en redacteur. Met deze opzet kunnen we een complete service bieden voor het plannen, schrijven en vertalen van technische documenten. We zijn altijd op zoek naar innovatieve manieren om het contentproces van klanten te optimaliseren. Ons partnerschap met SDL helpt ons deze visie te realiseren. We kijken ernaar uit om onze klanten met internationale ambities nog meer waarde te kunnen bieden."

SDL Tridion Docs maakt deel uit van SDL Tridion DX en is een DITA-gebaseerde oplossing voor het beheer van gestructureerde content. Hiermee kunnen auteurs en deskundigen eenvoudiger content opstellen, bewerken en corrigeren. De technologie is ook geïntegreerd met SDL Translation Management, waardoor klanten met een druk op de knop hun technische content kunnen vertalen, de status van nog te vertalen publicaties kunnen bijhouden en de publicatie van technische content in meerdere indelingen kunnen automatiseren. Desktoppublishing van de vertaalde versies is niet meer nodig.

"Technische en ondersteunende documentatie is van cruciaal belang voor de klantervaring. Als klanten gemakkelijk productinformatie en duidelijke instructies kunnen vinden, zijn ze over de gehele linie positiever over een bedrijf", zegt Thomas Labarthe, Chief Revenue Officer bij SDL. "Ons partnerschap met PFU Technical Communications helpt bedrijven hierbij, want ze kunnen nu elk type technische content met een wereldwijd publiek delen."

PFU Technical Communications
PFU Technical Communications ontwikkelt gebruiksvriendelijke handleidingen en put daarbij uit verregaande expertise op het gebied van de samenstelling en vertaling van producthandleidingen. Aan de hand van geavanceerde technologieën als XML en DITA ontwikkelt het bedrijf handleidingen die meerdere media voor één enkele bron ondersteunen en waarmee bedrijven kosten kunnen besparen en tegelijkertijd de kwaliteit kunnen verbeteren. Ga naar: http://www.pfu.fujitsu.com/pte/en/