Nu is het eenvoudiger dan ooit om meertalige digitale experiences te bieden met SDL Multilingual Website Solution

Managed service van SDL biedt volledige hosting, vertaling en optimalisatie van websites en digitale content

SDL (LSE: SDL), een wereldwijde marktleider op het gebied van contentcreatie, -vertaling en -levering, introduceert vandaag SDL Multilingual Website Solution. Deze uitgebreide managed service op basis van Hai, de taalkundige AI van SDL, biedt alles wat bedrijven nodig hebben om meertalige websites te publiceren, beheren en optimaliseren, ongeacht het aantal sites. SDL Multilingual Website Solution is een compleet platform waarmee bedrijven websites kunnen hosten, vertalen, beheren, en optimaliseren op basis van analytische gegevens. De oplossing is bedoeld voor klanten die hun online verkoop internationaal willen uitbreiden en de betrokkenheid van klanten op lokaal niveau willen vergroten.

Hoewel internationale uitbreiding potentieel een groter klantenbestand en meer omzet betekent, hebben bedrijven moeite de groei en voortdurende behoefte aan content in goede banen te leiden. Volgens het rapport van Forrester Consulting 'Today's Content Supply Chains Prevent Continuous Customer Journeys' heeft drie kwart (73%) van de respondenten het gevoel niet voorbereid te zijn op de groei in contentvolume. Bovendien hebben bedrijven vaak meerdere, niet-samenwerkende webcontentmanagementsystemen die weinig tot geen mogelijkheden bieden voor meertalige websites. Elke poging om met dergelijke niet-toereikende en gefragmenteerde marketingtechnologieën vertaalde websites te realiseren, leidt per definitie tot inconsistente customer experiences en ineffectieve aankooptrajecten.

SDL Multilingual Website Solution maakt dit proces eenvoudiger door interne databases en systemen te koppelen en webcontent automatisch door te zetten naar elke doeltaal. Bedrijven hebben vertaalde websites dus in een handomdraai online staan. Het unieke van de service is dat bedrijven hiermee niet alleen over de mogelijkheid beschikken om websites te vertalen, maar dat ze ook content en websiteverkeer kunnen analyseren. Zo kunnen ze hun content optimaliseren voor zoekmachines (SEO) en hun conversiepercentage verbeteren.

Klanten hebben de keuze uit tal van vertaalopties voor verschillende typen content. Neural Machine Translation (NMT) en taalkundige AI (Hai) van SDL zijn geïntegreerd in het platform. Dit zorgt voor hogere snelheid en meer flexibiliteit en schaalmogelijkheden, zodat meertalige content veilig kan worden vertaald en gepubliceerd, zelfs in zeer uitdagende talen zoals Russisch, Chinees en Koreaans. Gegevensanalyse geeft bedrijven inzicht in het gedrag van websitebezoekers. Dit biedt ze de mogelijkheid om hun websitecontent te optimaliseren, hun conversiepercentage te verbeteren en tegelijkertijd het vertaalbudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. Vertaalopties zijn onder andere machinevertaling, menselijke vertaling, machinevertaling gevolgd door nabewerking door vertalers, en transcreatie. Elk van deze opties kan bovendien worden gecombineerd voor verschillende websiteonderdelen. Zo wordt de optimale balans tussen snelheid en kosten gerealiseerd.

"Bij SDL doen we er alles aan om de complexe contentuitdagingen aan te gaan waarvoor bedrijven zich gesteld zien. We ontwikkelen oplossingen die niet alleen problemen oplossen maar bovendien de mogelijkheden bieden om sneller meer internationale markten aan te boren. We weten dat er andere vertaaloplossingen zijn die bedrijven helpen bij het vertalen van hun websites, maar wij zien dat bedrijven nog andere vereisten hebben en daar voorzien deze oplossingen niet in. Ons complete aanbod dicht dit gat tussen vraag en aanbod met een combinatie van taalkundige AI en NMT. Daarnaast biedt SDL tal van services die gericht zijn op bedrijfsresultaten in plaats van alleen tactische inzet van vertaalde websites", aldus Jim Saunders, Chief Product Officer bij SDL. "Met SDL Multilingual Website Solution hoeven bedrijven niet meer allerlei technologieën en interne expertise te onderhouden en kunnen ze toch wereldwijd met klanten communiceren. Dat is uniek."

SDL Multilingual Website Solution biedt een gebruikersvriendelijke portalinterface voor het beheer van webpagina's die in verschillende talen en voor verschillende markten zijn vertaald. Het is een managed service die dagelijkse taken vereenvoudigt en bedrijven helpt hun internationale ambities waar te maken. De oplossing scant een bronwebsite voortdurend op contentupdates en stuurt de gewijzigde content naar de juiste vertaalworkflow. Zo kan snel het juiste proces gekozen en in gang gezet worden. De 17.000 vertalers van SDL kunnen voor elke branche vertalingen leveren die helemaal zijn afgestemd op de doelgroep. Zo treffen marketingcampagnes en webgerelateerde content nog beter doel.

Copyright © 2020 SDL plc. Alle rechten voorbehouden. De naam SDL en het logo en product- en servicenamen van SDL zijn handelsmerken van SDL plc en/of haar dochterondernemingen en zijn mogelijk gedeponeerd. Overige bedrijfs-, product- of servicenamen zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.