Global content operating model transformeert traditionele contentstrategieën voor internationale bedrijven

88 van de 100 meest vooraanstaande internationale bedrijven werken met SDL samen bij het maken, vertalen en distribueren van content en het overwinnen van uitdagingen in het gehele contentproces

SDL (LSE: SDL), een wereldwijde marktleider op het gebied van contentcreatie, -vertaling, -beheer en -levering, heeft vandaag aangekondigd toonaangevende bedrijven te gaan helpen bij de ontwikkeling van een eigen global content operating model (GCOM). SDL zal ondersteuning bieden door de meest complexe uitdagingen op te lossen met betrekking tot content en taal waarmee bedrijven met een internationale doelgroep worden geconfronteerd.

Bedrijven worstelen met de groeiende volumes en doorloopsnelheid van content en vertrouwen te veel op een onsamenhangende verzameling systemen, applicaties en processen om hun customer experiences te ontwikkelen. Naast silovorming op afdelingsniveau leidt dit onder meer tot gefragmenteerde klanttrajecten en enorme inefficiënties voor bedrijven met internationale doelgroepen in meerdere taalgebieden.

Een global content operating model integreert alle elementen van het contentproces, laat afdelingen beter samenwerken en brengt informatie samen op een manier die bedrijven helpt om de distributie van content te automatiseren en te optimaliseren in het gehele klanttraject. Dit stelt bedrijven in staat om te communiceren met en inzicht te verkrijgen in werknemers en in potentie miljoenen klanten – in de eigen taal en via het apparaat van voorkeur.

De ontwikkeling van een GCOM omvat zes stappen die allemaal zijn bedoeld om afdelingen, medewerkers en processen op elkaar af te stemmen, zodat bedrijven de handmatige stappen in het gehele contentproces kunnen transformeren in autonome stappen. Deze stappen beginnen met ad-hocactiviteiten zonder een GCOM. Vervolgens wordt overgegaan op een herhaalbaar model waarbij een bedrijf mogelijk handmatige stappen heeft gedocumenteerd, maar nog niet in staat is om de schaal te vergroten. Daarna kunnen bedrijven beginnen met de implementatie van beheerde workflows en de integratie van processen, technologie en automatisering op de gewenste schaal. Deze elementen worden verder geoptimaliseerd wanneer zij hun GCOM-strategie in het gehele proces centraal stellen bij het bepalen van de budgetten, rollen en technologie. Autonomie is de laatste fase. Hierbij kunnen bedrijven kunstmatige intelligentie inzetten ter ondersteuning van dagelijkse activiteiten, zoals het maken en distribueren van internationale content. Deze benadering biedt bedrijven de mogelijkheid om de productiviteit, klantenbetrokkenheid, conversiepercentages en klanttevredenheid te verbeteren.

"Wij willen dat mensen met iedereen ter wereld kunnen communiceren, ongeacht de taal die zij spreken. Door uw GCOM verder te ontwikkelen kan de ervaring worden geoptimaliseerd, omdat afdelingen, medewerkers en processen op natuurlijke wijze op elkaar worden afgestemd binnen uw bedrijf", aldus Peggy Chen, CMO bij SDL. "Deze praktische benadering en biedt enorme efficiëntievoordelen bij het beheren van content en de levering aan een internationale doelgroep."

Tijdens SDL Connect, de jaarlijkse internationale conferentie over content (7 en 8 november 2018 in Santa Clara, VS), zullen bedrijven zoals Philips Healthcare en NetApp ingaan op hun eigen ervaringen met GCOM. Daarnaast vertellen ze hoe ze van een gefragmenteerde aanpak zijn overgestapt op meer geoptimaliseerde en beter beheerde processen om de customer experience en het klanttraject meer samenhang te geven.

Tim Paiva, Senior Learning Products Developer, MR Patient Care bij Philips Healthcare bespreekt bijvoorbeeld hoe zijn team nieuwe processen heeft ontwikkeld om grote volumes aan instructies en software beter te kunnen vertalen en tegelijkertijd aan de hoge kwaliteitseisen te blijven voldoen. Tijdens een paneldiscussie, 'The Nuts and Bolts of a Global Content Operating Model', zullen deskundigen en klanten uit alle delen van de wereld de best practices bespreken die ze hebben opgedaan bij de optimalisatie van hun GCOM's.

Momenteel helpt SDL een aantal vooraanstaande internationale bedrijven bij de implementatie van een GCOM-strategie. Grote luchtvaartmaatschappijen zoals All Nippon Airways en China Airlines hebben de hulp van SDL ingeroepen om wereldwijd de uitdagingen op het gebied van taal en content te overwinnen bij de interactie met miljoenen klanten. Andere hoogtepunten zijn:

• Een toonaangevende mediaservices- en streamingaanbieder gebruikt machine learning om content te organiseren en gebruikt diverse SDL-oplossingen om de vertaling van rich media, inclusief ondertitels, te automatiseren voor miljoenen online klanten.
  • Een van de vijf grootste leveranciers van boekhoudkundige en professionele diensten koos voor SDL voor cruciale ondersteuning bij de realisatie van zijn digitale visie. Circa 80.000 auditors profiteren van directe toegang tot alle informatie in het gehele bedrijf – in de eigen taal.
  • Een internationale fabrikant van werktuigen en machines voor de mijnbouw en metaalindustrie ontwikkelt samen met SDL een GCOM-strategie om de wereldwijde contentprocessen te automatiseren.

Met 88* van de 100 meest vooraanstaande internationale bedrijven als klant (gebaseerd op het recente Best Global Brands Report van Interbrand uit 2018*) kan SDL de huidige problemen van onsamenhangende processen voor het creëren, vertalen en distribueren van content oplossen door nauw met bedrijven samen te werken aan de ontwikkeling van een GCOM-framework dat platformen, processen en mensen bij elkaar brengt. Het GCOM-framework wordt door een combinatie van SDL-software en services ondersteund, zodat bedrijven middels regelmatige evaluatie en optimalisatie van activiteiten in het volledige contentproces handmatige taken kunnen omzetten in autonome.

GCOM

Ontdek hoe een GCOM uw contentproces kan transformeren.

Casestudy

Lees hoe een toonaangevende zorgaanbieder profiteert van een gestroomlijnd contentmodel.